armadansgrau

Aquesta utilitat pertany a Wikiloc.

Per descarregar-te el track clica sobre el següent enllaç: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1496429

Fotos i breu descripció.

baga

Ruta amb una mica de tot, duresa al principi, algun corriol, pistes boniques, bones vistes i un final apoteòsic.

Iniciem el recorregut a Hostalets d’en Bas i comencem a pujar per La Cau cap al Coll de la Baga. Pujada per pista en força bon estat i amb alguna rampa dura. Si ha plogut gaire pot resultar bastant difícil degut al fang. Just abans de coronar la pista esdevé corriol i coronem en un prat amb unes vistes excel·lents de Falgars i Aiats, que queden just rere nostre. Passem per davant la casa de la Baga i poc després girarem a l’esquerra, deixant la pista que va cap a C.Sesarques i Sobremont, per iniciar l’increïble baixada de Sta. Cecília. Llàstima que sigui tan curta… o que duri tant poc, ja que és realment divertida, amb alguns punts tècnics però sense ser abusius.

Foto: Coll de la Baga.

UUn cop a Sta. Cecília agafem el bicicarril cap a St.Feliu, creuem el poble i comencem a enfilar-nos al volcà St. Marc per una pista amb trams força durs fins a la casa del Grèvol, on podrem fer un petit respir abans de seguir pujant per la pista que ens durà al Masnou de Sacosta.

A mesura que ens apropem al Masnou ja veurem les petjades de les vaques ben marcades en la terra. Si fa fred o fa temps que no plou no representaran gaire dificultat però si ha plogut i està enfangat haurem d’empènyer la bici i embrutir-nos els peus. Creuarem per les quadres del Masnou sense molestar a les vaques i seguirem amunt fins arribar al Pla de Castanyers, just per sobre el Masnou. Aquí ja veurem una pista que segueix amunt i que al cap de poc es convertirà en un corriol força bonic i interessant que ens durà de forma gradual fins al Coll de la Malla.

Foto: Volcà St Marc. De pujada ens farà suar de valent.

vstmarc

malla

Arribats aquí, creuarem la carretera del Far i baixarem cap al Prat de l’Om, primer seguint els camins fets per les vaques i més endavant unes antigues roderes que travessen el camp que ens duran directes a la pista del Salt de Sallent. Tot i que nosaltres anirem direcció Coll de Condreu. Aquí la pista, cimentada a parts, ens durà en forma ascendent fins a la carretera, on girarem a l’esquerra per anar cap a la pista que du a la bonica casa d’Armadans.

Després de tancar la portellera de la casa d’Armadans inciarem un petit descens per una fageda preciosa. Seguidament pujarem per la mateixa fageda fins arribar al Pla d’Armadans, punt més alt de la nostra ruta. Aquí es poden visitar les Roques Encantades. Ara si que ja podem dir que hem fet la part més dura de tot el recorregut, ja que a partir d’ara, serà pràcticament baixada fins a Hostalets.

Foto: Coll de la Malla i Pla de l’Om. Les vistes són espectaculars.

Seguim per la pista principal fins arribar a El Coll, on girarem a la dreta i baixarem per la carretera de Falgars fins a l’Hostalot. Aquí haurem de gastar les últimes forces per superar els magnífics empedrats del camí ral de Vic a Olot, mal anomenat camí de St. Jaume, ja que com a molt hauria de ser el camí de St. Roc al ser el sant més present en aquest trajecte i el que era popular a l’època que es fa crear aquest camí. Tot i que per aquestes contrades tothom sap que ben poc pelegrinatge s’hi feia. El camí ral era utilitzat bàsicament per traginers i comerciants, camperols i pel pas d’exèrcits entre les viles de Vic i Olot. Doncs bé, un cop superat l’últim escull a l’alçada de l’Hostal del Grau, ara si que tocarà gaudir de debó d’aquesta obra d’art del s.XVIII, ja que ara comença una baixada de somni, d’adrenalina pura, les marrades del Grau d’Olot, segur que no ens deixaran indiferents. I si en algun punt heu de posar peu a terra, aprofiteu per fer alguna foto que s’ho val. I si no, pareu expressament i gaudiu-ne per uns instants. A partir de la font de Les Marrades serà bufar i fer ampolles. Tot baixada plaent fins al Molí Vell, on agafarem un corriol entre camps que ens durà directes a la carretera d’Hostalets.

Foto: Les marrades del Grau d’Olot.