voltafrance

Podeu veure les altimetries dels següents ports de la ruta clicant sobre el seu nom:

Coll de la Salut, Alt de Costoja, Col d’Ares, Coll de Canes.

Aquesta utilitat pertany a Wikiloc.

Per descarregar-te el track clica sobre el següent enllaç: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=846816

Fotos i breu descripció

Podeu veure les altimetries dels ports de la ruta clicant sobre el seu nom al final de la pàgina.

besalu

Volta bastant típica de la gent d’Olot, tot i que hi ha vàries opcions i variants. En aquesta ocasió hem retornat per Ripoll, allargant la volta expressament per tal d’arribar als 200km. De totes maneres es pot escurçar per Beget, Colldecarrera, Capsacosta i Sentigosa, la més recomanable de les quals seria Sentigosa, ja que encara que es tracti d’un port no és massa dur i un cop a dalt és tot baixada fins Olot, en els altres casos hem d’acabar pujant a Olot, a excepció de Capsacosta que a primer cop d’ull podria semblar l’alternativa més fàcil però és que la recta de Bianya es fa tan pesada i tan llarga… i si bufa vent… uff quin pal, que la gran majoria preferim pujar a Sentigosa abans que retornar per Capsacosta. I ja que estem parlant d’una volta llarga direm que és bastant fàcil trobar aigua durant el recorregut, a Darnius, Prats de Molló, Camprodon, St Joan, Ripoll…

Foto: El pont de Besalú.

Així doncs es tracta d’una volta llarga i exigent. La part més monótona és al principi, d’Olot fins passat Navata, possiblement perquè són carreteres que fem bastant sovint o perquè senzillament és la part on utilitzarem carreteres principals. A partir del trencant de Taravaus-Vilanant tot seran carreteres secundàries i tranquil·les que ens faran gaudir d’un paisatge bonic que culminarem amb les vistes del Pantà de Boadella, això si, la carretera serà un “pugibaixa” continu fins a Darnius.

Foto: Carretera de Taravaus. Al fons el Canigó nevat.

taravaus

costoja

Llavors pràcticament serà tot pujada fins a Coll dels Horts, encara que suau, però llarga. Atenció a l’estiu, ja que no hi ha gens d’ombra. Una petita baixada i afrontarem la zona més exigent per coronar l’Alt de Costoja on un cartell ens donarà la benvinguda a la Catalunya Nord. Només de passar la “frontera” el paisatge canvia radicalment, ara ens trobem a la cara nord dels Pirineus, i l’asfalt es torna negre i rugós.

Foto: Ja veiem el cim de l’Alt de Costoja.

LLa baixada de Costoja ens durà a través de Sant Llorenç de Cerdans, poblet bonic i pintoresc, el qual travessarem per arribar a la Farga del Mig. Aquí en comptes de seguir baixant per la carretera principal girarem a l’esquerra per agafar una carretera encara més petita però molt bonica que ens durà per uns paratges preciosos, envoltats d’arbres i ombres per arribar finalment a Le Tech. Aquí seguim la carretera principal que anirà ascendint fins arribar a Prats de Molló, als peus de Coll d’Ares. Bon lloc per recuperar forces o agafar aigua.

Foto: La Farga del Mig.

farga

aresb5

Tot just després de sortir del poble ja comença la pujada més exigent de la jornada, un veritable primera categoria. La primera part del port està bastant protegida del sol i del vent, però a mesura que anem escalant anirem quedant desprotegits. L’última part és totalment al descobert i podrem observar el cim de força lluny. Desmoralitzant, o no!!!!!! Un cop coronat passem la “frontera” i ens llencem en un descens ràpid cap a Molló i Camprodon.

Foto: Últim quilòmetre de Coll d’Ares amb vistes al Canigó.

Ara vindran uns quants quilòmetres de planer on potser ens molestarà el vent. Finalment arribem a Ripoll i comencem la darrera pujada de la jornada, la qual depenent de les forces es farà eterna o passable. De totes maneres, no és massa exigent. La part més dura són els 4 primers kms. Després suavitza bastant i a partir de Vallfogona torna a pujar més però suaument. Arribats a Coll de Canes ens haurem merescut el descens final a Olot i haurem realitzat una volta magnífica i 200kms!!!!!!!!!!!!!!

Foto: Coll de Canes, vista d’Olot.