banyolestapau

Podeu veure les altimetries dels següents ports de la ruta clicant sobre el seu nom:

La Creu de Rodeja, Serra Codinac, Collet de Colitzà i Coll de Caselles

Aquesta utilitat pertany a Wikiloc.

Per descarregar-te el track clica sobre el següent enllaç: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=844381

Fotos i breu descripció

castellfollit

Possiblement la ruta més típica i la que més garrotxins realitzen durant tot l’any, la volta a Banyoles. La veritat és que és una volta molt maca i no massa exigent, però amb un final intens, sobretot en aquest sentit. Normalment baixem a Banyoles passant per Besalú i llavors pugem per Mieres, tal com s’ha representat aquí.

Foto: Vista de Castellfollit de la Roca des de la carretera per on passem.

D’Olot a Banyoles pràcticament serà tot baixada, amb algun petit repetxó entre Besalú i Banyoles. Segurament aquesta part és la menys atractiva. Tot i que gaudirem de la vista de Castellfollit de la Roca, el pont de Besalú i la Mare de Déu del Mont. I fins a Besalú tindrem una tranquil·litat impagable, ja que la majoria de cotxes passen per la nova autovia deixant-nos la carretera vella tota per nosaltres. A partir d’aquí, l’haurem de compartir fins a Banyoles.

Foto: Vista del pont de Besalú.

besalu

banyoles

Només d’arribar a Banyoles donem la volta al Llac i ens dirigim cap a Mieres i Santa Pau. Carretera secundària, tranquil·la, bella, sinuosa i amb petits portets que ens aniran desgastant de mica en mica fins arribar a l’última dificultat del dia, la pujada al Coll de la Caselles (Sta Pau), que s’enfilarà entre volcans.

Foto: El llac de Banyoles.

Al cim de Caselles podrem observar a l’esquerra el Volcà de Sta Margarida i una mica més endavant, a la dreta, El Croscat. Un cop aquí ens podríem enfilar fins a Pla de Godomar (Batet) des d’on gaudiríem d’una vista privilegiada del Croscat i els Pirineus.

Foto: Panoràmica de Mieres i de la Serra Codinac, a través de la qual hi arribem.

mieres

sta pau

Però en aquesta ocasió hem volgut respectar la volta típica i hem baixat directes a Olot.