neulosmadeloc

Aquesta utilitat pertany a Wikiloc.

Per descarregar-te el track clica sobre el següent enllaç: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=977744

Fotos i breu descripció.

neulos8

Ruta molt maca pel què fa a les ascensions i les carreteres secundàries. Però per tal d’enllaçar-les haurem de transcòrrer per la N-II, la qual cosa no és gens agradable tenint en compte el volum de tràfic, tot i que a partir de La Jonquera la cosa millora espectacularment. L’altra part “lletja” és la carretera que utilizarem per anar de Le Boulou a Argelès-sur-Mer, on a més a més si hi fa vent patirem d’allò més. La resta del recorregut és esplèndid, passant per carreteres petites i boniques i paratges genials. No es tracta d’una ruta massa exigent, però tampoc és fàcil. Es pot fer molt dura si anem justos de forces a Madeloc i Banyuls. Sobretot si es puja fins a la torre de Madeloc. En aquest cas no ho hem fet, però es podria fer. Molt interessant. Si es puja fins a la Torre la ruta s’allarga fins a 132km (aprox). Cal tenir en compte que nosaltres un cop a Banyuls-sur-Mer vàrem anar fins a la platja per veure el mar d’aprop, però es pot anar directe al Coll de Banyuls.

Foto: Carretera del al Pic Neulós, part alta.

Així doncs hem triat Sant Climent Sescebes com a inici de la nostra excursió. Sortim i comencem a rodar per una carretera secundària i bonica, pujant i baixant fins a desembocar al gran riu, la N-II. Aquí girem a la dreta direcció França. Fins a La Jonquera, o millor dit, fins a l’aduana, ens trobarem amb molts camions i cotxes, per tant haurem d’extremar les precaucions, ja que és una zona molt concorreguda. Després de l’aduana podem dir que inicia l’ascens al Coll del Portús i la carretera és bastant més tranquila. A pocs metres de coronar passarem la frontera i entrarem a la població veïna del Perthus o Portús. Un cop coronat iniciem el descens però tot seguit girarem a la dreta per començar a pujar cap al Coll de l’Ouillat i Pic Neulós. Només de girar la carretera ja es fa més petita i l’asfalt es torna rugós. Anem pujant suaument entre arbres, però cada vegada la pujada es fara una mica més dura fins arribar al Coll de l’Ouillat. Aquí tindrem un petit descans i ara sí que començarà la part més dura. La duresa va en augment fins arribar al seu màxim en els 2 últims kms. Aquí el paisatge és més d’alta muntanya i quedem al descobert. Un cop al cim podem gaudir d’unes vistes meravelloses. Ara hem de baixar per allà mateix, fins al trencant per anar a St Jean de l’Albère, sempre envoltats d’arbres fins arribar un altre cop a la carretera principal. Girem a la dreta i baixem cap a Le Boulou. Aquí observarem que la carretera que va directe a Argelès-sur-Mer està prohibida a les bicicletes però no serà cap problema ja que una petita carretera va paral·lela a la gran. Aquesta és la zona més avorrida, llargues rectes amb vent de cara…

Foto: Coronant el Pic Neulós.

neulos9

collioure

A Argelès haurem de rodar per la carretera que ressegueix la Costa Vermella fins arribar a Collioure. Si voleu aquí podeu acabar de baixar fins al poble i visitar-lo, val la pena.

Foto: Collioure.

Nosaltres però seguim tot recte amunt iniciant l’ascenció a Madeloc passant per Coll de la Serra. En aquest tram gaudirem d’una tranquilitat gairebé absoluta i unes vistes sobre el mar i les vinyes envejables. La part més dura seran els darrers kms de Madeloc. Aquí podem obtar per pujar a la Torre o no. Només cal tenir present que ens trobarem amb rampes superiors al 20%, però és molt recomanable, ja que les vistes i la carretera són espectaculars. En aquesta ocasió iniciem el descens ràpid però amb precaució, carretera estreta, cap a Banyuls-sur-Mer.

Foto: Descens cap a Banyuls-sur-Mer i vinyes de Madeloc.

madeloc8

banyuls4

Al final del descens comencem a rodar per una carretera petita i en no molt bon estat, amb lleugera tendència a l’ascens que ens durà entre vinyes als peus del Coll de Banyuls. De sobte, la carretera té un asfalt perfecte i com per art de màgia s’aixeca davant nostre l’imponent i petit però dur Coll de Banyuls. Última dificultat del dia.

Foto: Rampa duríssima del Coll de Banyuls.

Després de retorçar-nos arribarem al cim i iniciarem un descens molt irregular, ja que encara haurem d’afrontar alguna petita pujadeta fins a Espolla. Llavors tot serà més agradable fins St Climent Sescebes.