Pera Oix

Aquest mapa pertany a ed. Alpina

Pera Oix m

Fotos i breu descripció

pera

Pujada curta però bastant exigent degut a la seva constància gairebé ininterrumpuda durant els seus primers quatre quilòmetres. Després de passar el poble d’Oix comença el festival amb una primera recta que tan sols és el preludi del què ens espera.

Si mirem enrera mentre pugem podrem observar la cresta del Ferran i el pic del Bassegoda. Les rampes no baixen del 9%, mantenint-se al voltant del 10% durant molta estona.

pera1

pera2

Durant l’ascens també podrem veure el poble d’Oix als nostres peus, la pujada a Camporiol i un mar de muntanyes sense fi.

Des d’aquesta recta, llarga i pesada, ja podem veure el final de la part dura a la nostra esquerra. A partir d’aquell revolt el pendent gairebé desapareix del tot per planejar fins coronar el coll de Pera.

pera3

pera4

En aquesta secció podem observar el pics de Montpetit, Montmajor i el Talló. Tres mítics de l’Alta Garrotxa.

Ara si, després d’aquests arbres secs ja falta poquíssim per finalitzar la part exigent d’aquesta bonica pujada.

pera5

pera6

Aquí podem veure algunes cases del veïnat de Pera i al fons el Bodelquer i els seus cingles. Ja hem superat la part exigent i ara gairebé planeja. Ideal per contemplar el paisatge de l’Alta Garrotxa.

Tram suau per relaxar-se i gaudir del paisatge creuant la costa del Bestracà.

pera7

perab8

Coll de Pera. Final de la pujada. Déu n’hi do com ens ha fet suar per arribar aquí.