caprec

Aquest mapa pertany a ed. Alpina

11-03-2015 22-40-36

Fotos i breu descripció

aransa4

La pujada des de Martinet a les estacions d’esquí nòrdic d’Aransa i Lles (Cap del Rec) comparteixen el tram inicial que és d’uns 7 Km. La primera rampa de sortida, al deixar la nacional, és dura però llavors s’estabilitza i segueix de manera força constant però sense un gran pendent. Aquesta zona és bastant ombrívola, sobretot a l’inici, llavors anirem quedant al descobert.

Aquí ja hem arribat al final del tram compartit i ara tan sols ens hem de decidir per una de les dues estacions. Aransa a l’esquerra i Lles a la dreta. A partir d’ara, la carretera serà oberta, pràcticament sense ombres. Les dues ascensions són més o menys igual de llargues però la diferència recau en la duresa. Aransa és més fàcil.

caprec01

aransa6

La paella del trencant a les dues estacions d’esquí, mirant cap on acabem de pujar. En aquesta ocasió triem Cap Rec i anem cap al poblet de Lles, al qual arribarem en menys de 2kms. Com podem observar, ja hem sortit de la zona boscosa. A partir d’ara romandrem al descobert durant la resta de l’ascensió.

A la sortida del poble de Lles, ens trobem amb la carretera que ve de Prullans i Viliella, una altra opció molt interessant  per pujar a l’estació d’esquí de Lles.

Fins aquí, ja hem fet 10 kms d’ascensió, però no han estat gaire exigents. Permeten agafar un ritme còmode i mantenir-lo sense massa problemes. Però a partir d’aquí, el pendent augmenta clarament i ja no serà tan fàcil. Ens queden menys de 7 kms per coronar, però són els més durs d’aquesta pujada.

caprecb09

caprec02

Les vistes a partir d’aquí comencen a ser impressionants. Des d’aquest punt concret podem observar a sota nostra la carretera de Prullans, al fons la vall i al darrera la Tosa d’Alp.

Però davant nostre el pendent no afluixa i a més, psicològicament, no és fàcil, ja que amb aquestes llargues rectes encara es fa més dur. A la part inicial hi havia més revolts i era més entretingut i de més bon fer.

caprec03

caprec04

Per fi arribem a una zona on hi ha unes quantes paelles, però no us animeu, són poques, el pendent no afluixa i s’acosta una altra recta llarga. A pocs llocs trobarem algun petit descans, però n’hi ha més d’un.

I parlant de descans, quan arribem al càmping el Cortal del Gral, trobem un petit respir. Però ja podeu observar que s’aproxima una recta i no pinta bé.

caprec05

caprec06

Després d’uns revolts finals i una zona una mica més emboscada, creuem aquesta mena de portal i ja queda francament poc per coronar. El pendent suavitza i podem acabar d’arribar a dalt d’una manera més tranquil·la.

Refugi Cap del Rec, de l’estació d’esquí nòrdic de Lles. Final de la pujada, abrigar-se i baixar per allà mateix, com a mínim fins a Lles. Després si volem podem baixar per la variant de Prullans.