costoja

Aquest mapa pertany a ed. Alpina

costojam

Fotos i breu descripció

costoja0

És una pujada llarga i d’aquelles que es fan pesades. Té un pendent incòmode, encara que fàcil. Totalment obert, al sol i al vent. La carretera és bastant ample i sols serà més estreta quan estiguem a punt d’arribar al cim. Cap a la part final té bones vistes.

En aquesta foto, ja hem deixat enrere Darnius i ens dirigim cap a Maçanet. Estem passant pel pont que ens treu uns quants revolts de la carretera vella i des d’on podem observar el pantà de Boadella.

Entrada al poble de Maçanet de Cabrenys. Fins aquí la pujada no té massa dificultat. Després del poble ve un tram una mica més duret.

costoja1

costoja2

El principal enemic d’aquesta pujada, no és el pendent, ni l’asfalt, sinó aquestes llargues i monòtones rectes que desmotiven.

Tapis. Últim poble abans de passar la frontera. Estem al mig d’una de les part més dures d’aquesta pujada. Ens falten aproximadament uns 3,5km per arribar al Coll dels Horts. Lloc on podrem recuperar forces, ja que ve un tram de baixada.

costoja3

costoja

Abans de coronar el Coll dels Horts, ja podrem gaudir de vistes com aquesta. Costoja ja està al caure!

Entrem a la Catalunya Nord, França. I només de creuar la línia imaginària de la frontera, també canviem d’asfalt. Deixem enrere un asfalt gris i fi per rodar sobre un de negre i rugós.

costoja5

costoja6

Últims revolts abans de coronar. Sense cap mena de dubte, el tram final és la part més bonica de tota la pujada. I també la part més dura. Malgrat tot, no és una ascensió dura, senzillament és llarga. Si sabem dur un bon ritme no hi ha d’haver cap mena de problema per coronar amb èxit.

Just abans de fer el cim, podrem observar aquesta imatge. Al fons, allà on es perd la carretera, hi ha el Coll dels Horts.

costoja7

costoja8

Costoja. Ja som a França! Ara tenim un munt de possibilitats!!!