Creueta

Aquest mapa pertany a ed. Alpina

creueta M

Fotos i breu descripció

creueta

Aquesta vessant de la Pobla de Lillet és la principal de la cara sud de la Creueta i ens duu a través de Castellar N’Hug. És una mica més suau que la vessant de Gombrèn, però també té la seva part d’exigència, sobretot a l’inici. Encara que comença força suau, el tram inicial amaga algun sector bastant exigent. La carretera es troba en perfecte estat, ascensió bastant oberta, sobretot a la part final i llarga!

L’inici doncs, és bastant suau. Sobretot durant els 3 primers quilòmetres, on trobem una zona pràcticament plana al passar per aquesta antiga fàbrica de ciment situada al Clot del Moro. Però no us feu il·lusions, ja que la carretera agafarà embranzida ben aviat.

creueta0

creueta1

Ben passat la fàbrica, el pendent agafa protagonisme, encara que per poca distància, ja que ben aviat tornarà a afluixar i fins i tot gaudirem d’un petit descens abans d’encarar la part més regular i consistent d’aquesta pujada.

La carretera es va obrint pas entre talls enormes a les roques que n’impedien l’avanç. Aquí el pendent suavitza i aviat arribarem al petit descens.

creueta2

creueta3

Final del descens, vist i no vist. Allà al davant, rere el revolt tornarem a pujar i ja no pararà fins a coronar.

Estem en una zona força constant, el pendent en prou feines disminueix, sort que es manté en un percentatge raonable. I tot pedalant arribem al trencant de Les Fonts del Llobregat, lloc digne de visita. Ens queden uns 3 quilòmetres per arribar a Castellar de N’Hug.

creueta4

creueta5

Però si volem arribar al cim de la Creueta i coronar aquest colós pirinenc haurem de rodar durant 11 quilòmetres més.

Ja estem just sota Castellar de N’Hug. Ara ja podem començar a gaudir de bones vistes, fins ara hem estat bastant enclotats.

creueta6

creueta7

Castellar de N’Hug. Si volem fer volta per no baixar per allà mateix haurem de seguir una mica més,  direcció La Molina, fins a trobar el trencant de Cal Ros, que ens menarà cap a Gombrèn. També tenim l’opció de seguir i coronar la Creueta.

Aquí tenim el trencant de Cal Ros, on podrem baixar cap a Gombrèn i el coll de la Merolla. Si volem seguir pujant tan sols hem de seguir recte.