Canes Olot

Aquest mapa pertany a ed. Alpina

Canes Olot M

Fotos i breu descripció

canes

Un dels colls més pujats per la gent d’Olot i Ripoll entre d’altres. Un clàssic. Sortim d’Olot i ja comencem a pujar de cop passant per davant l’Hostal del Sol. No té rampes dures però és força constant.

L’ascensió és progressiva, amb poques vistes, però de tant en tant quan els arbres ens ho permetint podrem veure grans postals. Aquí ja podem veure el Puigsacalm.

canes1

canes2

És una pujada on predominen les llargues rectes, les quals es fan pesades i feixugues.

En aquesta recta, precisament, podem admirar gairebé la totalitat de la Vall d’en Bas.

canes3

canes4

Després de superar una paella i abans de superar la següent, si ens girem una mica veurem coll de Canes al fons que ens espera i Riudaura a sota.

Vista preciosa de Riudaura i el Puigsacalm.

canes5

canes6

Des d’aquí podem veure coll de Canes i Puig Estela.

Apartir d’aquest revolt ve el tram més dur de l’ascensió que comença a La Serrota.

canes7

canes8

La casa de La Serrota, comença la secció més dura d’aquest coll, tot i que no és massa llarga ja que suavitza al cap de pocs metres.

Coll de Coubet. El cartell està situat una mica abans d’arribar-hi, però després del següent revolt ja hi serem.

canes9

canes91

Coll de Coubet, ara si. Més conegut com La Cantina degut al nom de la casa. Aquí trobem el trencant per anar cap a Canes, esquerra, o bé cap a Santigosa, dreta. A partir d’aquí el pendent suavitza, la carretera és més sinuosa i ja sols queden tres quilòmetres per coronar Canes.

Ja sols falten dos quilòmetres!!!!

canes92

canes93

Poc abans de coronar, si ens girem podrem veure la ciutat d’Olot i la Serra de Sant Julià del Mont.

Olot i la serra de Sant Julià del Mont.

canes94

canes95

Cs oll de Canes. Ja l’hem deixat enrere i ja estem al Ripollès.