bertaperafita

Aquest mapa pertany a ed. Alpina

bertaperafitaM

Fotos i breu descripció

bertab4

Pujada suau i agradable. El pendent mai és exigent i la carretera s’enfila entre revolts que cada cop ens deixen veure més indrets. L’ascens s’inicia ben passat el Port de la Selva i ens durà fins al coll de Perafita on tindrem bàsicament dues opcions, a l’esquerra i avall cap a Cadaqués i Cap de Creus, o bé, seguir recte i amunt cap a l’Alt de Can Berta on podrem triar entre baixar cap a Roses o seguir una mica més amunt fins al coll del Pení.

Cal esmentar també, que a la rotonda on hi ha el coll de Perafita també tenim l’opció de fer un esquerra tancat i anar amunt fins al Puig dels Bufadors, tot i que l’asfalt està bastant trinxat i la part final és de terra.

Anem rodant tranquil·lament, gaudint de la bicicleta, l’entorn i avançant quilòmetres. La carretera està en bon estat i mancada d’ombres. Tan sols a la part inicial n’hi ha alguna, encara que més aviat escassa. A mitja pujada ens toparem amb aquesta paella i aquest pont que segur que ens mirarem més d’una vegada.

bertab2

bertab3

Des d’aquí ja divisem el Pení. Encara queda lluny, però de mica en mica ens hi anirem aproximant.

En canvi, si mirem enrere, la muntanya de St Pere de Rodes ja ens queda lluny. Gairebé ja som al cim del coll de Perafita.

bertab1

perafita

I aquí tenim el coll de Perafita vist des d’un punt elevat. És aquella rotonda que veieu a baix i a l’esquerra de la imatge. La carretera per on acabem de pujar no es veu ja que queda amagada. La carretera que serpenteja en direcció al Golf de Roses és la continuació fins a l’alt de Can Berta. El trencant a Cadaqués també queda amagat, però seria cap a l’esquerra. I les carreteres que veieu a peu de foto van a urbanitzacions i al Puig dels Bufadors.

Seguim pujant cap a l’alt de Can Berta. Ara fins i tot, més relaxadament que abans, ja que el pendent ha disminuït encara més. La carretera sinuosa ens permetrà de seguir fent ruta panoràmica.

bertab

berta1

Vista de l’alt de Can Berta des de la carretera que va a El Pení.