bufadorsport

Aquest mapa pertany a ed. Alpina

bufadorsportm

Fotos i breu descripció

bertab4

La pujada fins al coll de Perafita és suau i agradable. El pendent mai és exigent i la carretera s’enfila entre revolts que cada cop ens deixen veure més indrets. L’ascens s’inicia ben passat el Port de la Selva i ens durà fins al coll de Perafita on tindrem bàsicament dues opcions, a l’esquerra i avall cap a Cadaqués i Cap de Creus, o bé, seguir recte i amunt cap a l’Alt de Can Berta on podrem triar entre baixar cap a Roses o seguir una mica més amunt fins al coll del Pení.

Però cal esmentar també, que a la rotonda on hi ha el coll de Perafita també tenim l’opció de fer un esquerra tancat i anar amunt fins al Puig dels Bufadors, tot i que l’asfalt està bastant trinxat i la part final és de terra. Però és bonic per les grans vistes que té. Això si, no és un passeig com Perafita. Ens trobarem amb rampes exigents.

Anem rodant tranquil·lament, gaudint de la bicicleta, l’entorn i avançant quilòmetres. La carretera està en bon estat i mancada d’ombres. Tan sols a la part inicial n’hi ha alguna, encara que més aviat escassa. A mitja pujada ens toparem amb aquesta paella i aquest pont que segur que ens mirarem més d’una vegada.

bertab2

bertab3

Des d’aquí ja divisem el Pení i podem intuir el coll de Perafita.

Si mirem enrere, la muntanya de St Pere de Rodes ja ens queda lluny. Gairebé ja som al cim del coll de Perafita.

bertab1

perafita

I aquí tenim el coll de Perafita vist des de la carretera que puja al Puig dels Bufadors. El coll està situat en aquella rotonda que veieu allà baix a l’esquerra de la imatge. La carretera per on acabem de pujar no es veu ja que queda amagada. La carretera que serpenteja en direcció al Golf de Roses és la continuació fins a l’alt de Can Berta. El trencant a Cadaqués també queda amagat, però seria cap a l’esquerra. I les carreteres que veieu a peu de foto van a urbanitzacions i la de més a l’esquerra és per on acabem de pujar, direcció el Puig dels Bufadors.

Com molt bé podeu apreciar en la foto, l’asfalt està bastant deteriorat. Pocs metres després de desviar-nos de la carretera principal trobem aquest trencant. Les dues opcions porten al cim, però la de la dreta és millor. Més curta i més dura!!!!

Així doncs, enfilem per la dreta i poc després haurem de girar a l’esquerra, on trobarem la part més exigent de tota la pujada. Allà al cim ja podem divisar les antenes que es troben ben bé al Puig dels Bufadors.

bufadors

bufadors1

Seguim pujant i superant rampes duríssimes, i a sobre, amb aquest asfalt de merda encara es fa més feixuc i dur.

Ja falta poc, acabem de superar la part més dura de l’ascensió. Aquí planeja una mica, les antenes ja estan a tir, però aquí també és on precisament s’acaba l’asfalt (2010) i comença la pista de terra, però per 500m acabarem de coronar, no?

bufadors2

bufadors3

Tram final. El pendent varia, entre rampes suaus i d’altres molt dures. Però mica en mica, anem vencent totes les rampes i esquivant clots i pedres i anem fen camí.

Allà al fons es pot divisar Colera i el Cap de Cervera.

Últim esforç i coronarem!! Ja som al Puig dels Bufadors. Ara si que és l’hora de bufar i recuperar-se d’aquest mur.

bufadors4

bufadors5

Sort que el paisatge i les vistes ho compensen tot. En la imatge veiem el pintoresc poble de Cadaqués. Una de les joies de Catalunya!