borredaalp

Aquest mapa pertany a ed. Alpina

borredaalpm

Fotos i breu descripció

borredaa0

El coll de Borredà es troba en una zona preciosa, envoltat de muntanyes i a mig camí entre Berga i de Ripoll. La veritat, és que per arribar-hi haurem de superar molts revolts i per sortir-ne igual. Per aquesta zona tot són carreteres sinuoses, sense grans desnivells, però amb un constant puja i baixa, així és el coll de Borredà.

Aquesta vessant inicia el seu ascens al Cobert de Puigcercós, ben passat Alpens, just aquí, en aquest pont.

És una pujada curta, irregular amb bon asfalt, entre bosc, però no massa ombrívola.

borredaa1

borredaa2

I molt sinuós. De fet, com totes les carreteres que hi ha per aquesta raconada de món. Per arribar aquí ja ens n’haurem fet un bon fart, de revolts i de pujar i baixar.

Arribats a aquesta casa a peu de carretera, significarà que tan sols ens mancarà un quilòmetre per arribar a la Cruïlla de Ripoll. Aquí haurem de girar a la dreta, direcció Ripoll, per tal de coronar el coll de Borredà. Pel contrari, si en comptes de girar, seguim recte, direcció Berga, baixarem cap al poble de Borredà

borredaa3

borredaa4

En aquesta imatge ja hem passat per la Cruïlla de Ripoll i estem encarant el tram final.

I ja hi som, coll de Borredà.

borredaa7

batallola

Des del coll de Borredà, si ens girem, podem observar aquesta imatge preciosa del poble que li dóna nom, completament rodejat entre muntanyes desafiants.