bellmuntalt

Aquest mapa pertany a ed. Alpina

bellmuntM

Fotos i breu descripció

bellmunt0

Bellmunt, una de les pujades dures i boniques, molt popular entre la gent d’Osona, sobretot pels de St Pere de Torelló i rodalies, però també entre els del Ripollès i Garrotxa. És una pujada que ho té gairebé tot, dic gairebé, perquè no és massa llarga, encara que a vegades es pot fer eterna. A part d’això, no li manca res més. És bella, dura, sinuosa, amb vistes i carretera estreta. Ah, i no ens oblidem del final apoteòsic!! Ciment, pendent extrem i unes vistes espaterrants, amb santuari inclòs! Vaja, diversió assegurada!

Entrem dins St Pere Torelló i seguim els cartellets que posen Santuari de Bellmunt per no perdre’ns dins la població. Les primeres rampes interurbanes seran un petit avís del què ens espera a continuació.

Deixem enrere el cementiri del poble i la cosa es comença a posar sèria. Millor mirar la carretera i no aixecar gaire el cap per no veure fins on caldrà patir. No obstant, és irresistible mirar amunt i veure Bellmunt damunt nostre, esperant-nos impassible al nostre patiment.

bellmunt1

bellmunt2

Acabem de superar el primer tram duríssim. Entrem en una zona de descans, encara que curta, ja que de seguida el pendent tornarà a agafar protagonisme amb les conseqüències que això ens comportarà.

La carretera sinuosa ens guiarà amunt ràpidament, això significa patiment, i ens oferirà vistes com aquesta on es pot observar el Collsacabra.

bellmunt3

bellmunt4

Si mirem avall podrem observar tota la feina feta. Però no ens despistem, ara ve la part més constant i dura de l’ascens, abans i després de la Mare de Déu de Montserrat.

Ja estem a la secció més dura, no la més extrem… Però aquest tram és molt constant i no acaba fins haver deixat la Mare de Déu ben enrere.

bellmunt5

bellmunt6

El petit oratori després d’unes paelles ja queda lluny i el pendent comença a suavitzar una mica. Només una mica, perquè continua essent bastant dur fins dalt.

Seguim pujant per paelles que cada cop ens aproximen més al cim. El pendent en prou feines disminueix. La veritat és que es força constant. Tan sols suavitzarà una mica més just abans d’arribar al pàrquing que hi ha sota el santuari. Com podem apreciar en la foto, en aquesta paella hi trobem la Font Vidranesa que segurament ens serà d’allò més útil per omplir els bidons.

bellmunt7

bellmunt8

Ja estem arribant al pàrquing. La primera vegada que hi puges quan arribes aquí estàs content perquè et penses que ja hi ets. Innocent… Queda el pitjor!!!!

Creuem el pàrquing i de sobte veiem que la carretera s’ha acabat però que una pista molt i molt dreta puja fins a dalt de tot. Millor agafar aire, perquè ara tocarà serrar les dents, ens esperen uns centenars de metres terrorífics.

bellmunt9

bellmunt10

La pista de ciment ens farà retòrcer a través de les seves paelles. Si tenim suficients forces podrem girar el cap i admirar unes vistes meravelloses.

Les vistes des de la pista són realment espectaculars. Si no podeu gaudir-les, no us preocupeu, a dalt encara són millors.

bellmunt11

bellmunt12

Ja falta poc, però es fa etern i és que el pendent supera el 20%!!!!

Collet de les Alades. Deixem enrere la pista amb les vistes excel·lents i creuem el collet de les Alades per anar a la cara obaga de la muntanya. Un cop creuat tan sols ens faltarà un gir a la dreta per encarar els últims metres per arribar al santuari.

bellmunt13

bellmunt14

Per fi, ja hem arribat, el santuari de Bellmunt ja és davant nostre. Ens hem ben guanyat un descans. Ara si que es pot gaudir tranquil·lament de les vistes i sense patir. Una pujada dura però preciosa que segur repetirem. Si us enfileu una mica, hi ha un caminet que va fins l’antena, des d’aquí obtindreu una vista fabulosa del santuari i el seu entorn. Mireu que avall queda el revolt abans d’entrar al pàrquing!!!!