bacrodastjoan

Aquest mapa pertany a ed. Alpina

bacrodastjoanM

Fotos i breu descripció

platab

Entrada al poble d’Ogassa. Fins aquí l’ascensió és irregular i gens dura. Sols té una rampa forta tot just començar, a la sortida de St.Joan de les Abadesses, i una part una mica més dura poc abans d’arribar al poble, la qual ens avisarà del què ens espera. A partir d’Ogassa, ja és una altra història…

Fins ben passat el veïnat de Prat Pinter compartirem la mateixa carretera que per anar a Coll de Jou, llavors seguirem direcció el Pla de Can Plata i no serà fins arribar al Pla de les Moreres, on hi ha Can Picola, poc després de St Martí de Surroca, que no ens desviarem per anar cap al Bac de la Roda, que se segueix amb el Coll de Pal, al qual no podem accedir amb bici de carretera, ja que s’acaba l’asfalt.

Aquesta és una de les primeres rampes exigents que ens trobarem tan sols sortir del poble. Tan bon punt deixem el poble, l’asfalt es converteix en ciment. Aquesta pista ens conduirà fins a Prat Pinter i a partir d’aquí la cosa empitjora, el ciment es torna més dolent i ja no hi ha descansos, sols rampes dures i exigents.

platab1

platab2

Última rampa dura abans d’entrar a Prat Pinter i poder agafar aire. I millor agafar-ne molt, perquè just  al darrera de les cases comença una rampa duríssima que se succeeix gairebé sense pausa.

Aquest és un dels trams més durs tot just sortir de Prat Pinter. Però la cosa continua. Just després de la casa hi ha una petita zona on poder esbufegar, però són molt pocs metres, ja que la pista es torna a empinar.

platab3

platab4

Després arribem al trencant entre Coll de Jou, a l’esquerra, i Pla de Can Plata, tot recte. Aquí les rampes són constants i dures, encara queda per poder fer un petit bufet. Seguim recte.

En aquest tram si aixequem el cap entre els arbres veurem la Serra Cavallera com ens vigila. Però millor concentrar-se en la pujada. Ens trobem a la zona més dura!!!! O potser no, el tram final també és molt dur, i amb el que ja portem, encara es farà molt més dur.

platab5

platab6

Arribem a la secció de paelles, les quals es poden fer realment dures i ens duran fins a St Martí de Surroca. Després de St Martí de Surroca vindrà una altra part exigent i arribarem al Pla de les Moreres on trobarem un petit descans. Ànims!!!!

Pla de les Moreres. Aquí trobem el trencant per anar a Coll de Pal (Roda del Bac), a l’esquerra, i Pla de Can Plata, a la dreta. Així doncs, en aquest cas, agafem la pista de l’esquerra. Ara iniciarem un tram duríssim que no ens deixarà respirar fins coronar.

platab7

bacroda0

Llarga recta, duríssima, que es farà eterna. El problema és que quan gira segueix pujant igual o més. Des d’aquí les vistes són espectaculars. Això, si és que encara tenim esma per mirar a un lloc que no sigui el terra.

Aquest és l’últim tram abans de coronar. A partir d’aquí, la pista deixa de pujar i segueix una mica més enllà on s’acaba el ciment i es torna de terra. La pista condueix al Coll de Pal, però per anar-hi millor amb btt o a peu. Amb la bici de carretera ens haurem de conformar fins aquí, el Bac de la Roda.

bacroda2

bacroda1

Bac de la Roda. Ens girem i podrem gaudir d’unes vistes increïbles i realment belles. Ara és l’hora de gaudir del què hem hagut de patir.

Imatge feta pròxima al Coll de Pal. A sota podem observar on acaba l’asfalt de l’alt del Bac de la Roda. Senzillament espectacular.