Ares Camprodon

Aquest mapa pertany a ed. Alpina

Ares Camprodon M

Fotos i breu descripció

arescat0

Aquest port uneix les dues Catalunyes. Es tracta d’una pujada llarga però suau i comença a la sortida de Camprodon, ben passat la Guàrdia Civil i la Policia Nacional. No fa tant la carretera era estreta però des de fa un parell d’anys (2010) l’han eixamplat i arreglat. El port comença molt suaument i 1km després del trencant per anar a Rocabruna i Beget s’enfila una mica més però sense grans dificultats. La carretera gran ens durà fins al bonic poble de Molló, el qual podem començar a albirar en aquesta foto.

Passem per sota el poble i a la rotonda on hi ha el trencant per anar a Molló seguim rectes. A partir d’aquí ve un descans agradable, amb lleuger descens i la carretera, tot i que en bon estat, es fa una mica més petita que abans.

A la foto una imatge del poble de Molló amb la seva bonica església de Sta. Cecília.

arescat1

arescat2

Deixarem a mà esquerra els trencants d’Espinavell i Fabert. Just al revolt de Fabert, la carretera torna a ascendir lentament però constant. Passarem pel davant d’una gasolinera, on hi ha un restaurant, el qual moltes vegades ens serveix per avituallar-nos, ja sigui d’anada o de tornada. A partir d’aquí la pujada esdevé més oberta, és a dir, que si fa sol ens torrarà i si fa vent ens tocarà de ple.

La carretera segueix pujant poc a poc. Pel camí també trobem cartells de Pirinexus, però no en feu massa cas, ja que estan mal posats. Millor fixeu-vos amb els quilòmetres que marquen els cartells de la carretera. Quan veieu el punt quilomètric 27 us faltarà poc menys d’un quilòmetre per coronar.

arescat4

arescat5

Falten 3kms per coronar. En aquesta part final el pendent augmenta una mica més, sense grans percentatges, però més exigent que abans. Tot i així, si estem bé, es pot fer tota la pujada a plat. Però ep, no ens oblidem del vent. És una zona molt oberta, de fet, gairebé tota la pujada ho és, així doncs, si bufa se’ns pot fer molt llarg.

Durant la pujada podrem observar des de varis llocs el cim, però no és fins aquí que el tindrem tan a prop. Tot i així, enganya bastant, perquè encara falten aproximadament un parell de quilòmetres.

arescat8

arescat10

Arribem a la part final. El pendent comença a disminuir. L’última recta abans de coronar té unes vistes precioses de gairebé tota la pujada.

Observeu bé, Molló queda allà al fons, ben lluny. Una vista realment preciosa de la Vall de Camprodon. Llàstima però que fa aquest dia de núvols.

arescat12

aresb6

Coronem i passem per l’antiga frontera, ara tan sols una línia imaginària separa les dues Catalunyes. A l’altre costat podem observar El Canigó, gran part de la Catalunya Nord i el mar. Precisament, tan sols creuar ens topem amb un cartell que ens dóna la benviguda a la Catalunya Nord.

Així doncs, es tracta d’una ascensió lleugera, fàcil, més o menys constant i amb un descans aproximadament a la part mitja. Asfalt bo i bones vistes, sobretot en els últims quilòmetres.