haleakala

Aquest mapa pertany a Google Maps.

haleakamap

Fotos i breu descripció

haleakalal0

EL MONSTRE!!!! Quan em varen parlar per primera vegada d’aquest colós no m’ho podia creure! Un port amb 3000m de desnivell!!!! Senzillament brutal. Em pensava que no el podria fer mai, ja que és molt lluny d’aquí. Concretament es troba a l’illa Maui de Hawaii (USA). Però circumstàncies de la vida m’hi van dur i ho vaig organitzar per tal de poder-lo fer. En Ryder Hesjedal fou un dels primers que me’n va parlar, ja que viu allà. I jo em moria de ganes de pujar-lo.  Com que ell no era a l’illa quan hi vaig anar, em va posar en contacte amb un amic seu, en Donnie, propietari d’una botiga de bicis, Maui Cyclery. El mateix Donnie em va acompanyar durant gairebé la meitat de l’ascensió en una de les seves sortides organitzades, vaig tenir un guia privilegiat, ja que és l’organitzador de la marxa que puja al volcà, Cycle to the Sun.

Doncs bé, es tracta d’una pujada molt i molt llarga, que cal agafar-se amb molta calma. El pendent no és un problema, a excepció de les rampes mortals dels dos últims quilòmetres. Els problemes principals d’una ascensió així, són el clima, la distància i l’efecte altura.

El clima perquè a nivell de mar hi fa calor però a 3.000m hi pot fer molt fred. També perquè pots sortir amb sol i durant el trajecte et pot ploure, caure pedra, etc. i si tens sort potser torna a sortir el sol. Cal dir, que vaig ser afortunat, apart d’una mica de plugim a la part mitja alta i una mica de fred al cim, fou tot. Això si, un cop al cim em vaig abrigar de seguida.

Així doncs, va arribar el dia i el vaig pujar. També cal esmentar que la meva parella em va anar seguint amb el cotxe, així tots dos vam gaudir d’aquesta muntanya màgica i gràcies a ella us puc mostrar aquestes fotos.

Els primers 11kms són la part més lletja i la que es fa més pesada. Sembla que no puges, però va pujant. Sortim de Paia i anem avançant sempre de forma bastant rectilínia, creuant barris i poblets. A partir de l’últim poble, Malakawo, la cosa ja es posa més interessant. La carretera és més salvatge i menys transitada. Tot i que al tractar-se d’un lloc emblemàtic de l’illa, sempre hi trobarem gent. Fins i tot grups de ciclistes que paguen a empreses turístiques, les quals els pugen fins dalt i llavors fan la baixada amb un guia…

haleakalal1

haleakalal2

Aquí ja estem gairebé a mig camí, 25kms i poc més de 1.000m. Encara acompanyat per en Donnie. Ara comença la veritable ascensió. La part més constant i dura de tota la pujada. No hi ha gairebé cap descans, senzillament va pujant i pujant. I les forces comencen a faltar.

Seguim pujant, el cel s’ennuvola. El mar cada cop queda més lluny. La vegetació és mínima, tan sols arbustos. I ja podem observar com la greda ocupa els vessants de la muntanya.

haleakalal3

haleakalal4

Haleakala forma part dels Parcs Naturals dels Estats Units. És per això que aproximadament al km39 ens trobarem amb aquest control, on haurem de pagar peatge per tal d’accedir al parc. Fins i tot amb bici!!!! Però l’ocasió s’ho val.

Estem a 2.072m i la fresca es comença a notar. Fins i tot a Hawaii. Ja duc més de 2.000m acumulats, seguits, sense cap descans. Em sembla que mai havia fet quelcom així. Tinc pell de gallina, noto el cansament, però el meu objectiu és arribar a dalt. Per sort, la part més constant i dura ja l’he feta. Però ara ve la pitjor part, la final, on les forces i l’altitud juguen el seu paper més important.

Falten tan sols 7kms per arribar a dalt. Estic patint molt, s’està fent molt i molt llarg. Torno a veure el cel blau. No és que el pendent sigui duríssim, però és que ja porto gairebé 2.500m positius i consecutius. A més, l’oxigen comença a faltar i això significa que encara costa més mantenir un ritme.

haleakalal5

haleakalal8

Ja veig el final. Els 2 últims quilòmetres han estat horrorosos. Hi ha algun tram amb rampes de fins el 13%. Us asseguro que un 13% a gairebé 3.000m es fa etern i molt dolorós. He explotat, he hagut de disminuir el ritme i pujar com he pogut. Lent, molt lentament, però constant.

I si, és per tu, te’l dedico. Perquè sempre em prenies el pèl i em deies que si no feia 3.000 de desnivell, no calia sortir, hehehe. Doncs apa, un sol port i 3.000m+. Per tu, XAVI!!!!

haleakalal9

haleakalal10

El sol ha tornat a sortir. Escalfa una mica, aviat m’abrigaré. He suat molt. He patit molt, sobretot durant els 10 últims quilòmetres. Han estat els pitjors, eterns, cada metre semblava que s’allargava i el temps semblava que no passava. I concretament els últims 2!!!! No els oblidaré mai. Però la recompensa d’arribar a dalt i tenir els núvols als teus peus ha estat enorme. Després de 56,72kms he arribat al sostre de Hawaii, el volcà Haleakala 3.055m. IMPRESSIONANT!!!!! Senzillament BESTIAL!!!!! No us podeu imaginar la satisfacció que representa pujar un colós com aquest. És impagable!!!!

I finalment, moltes gràcies a tu, ADRI, per acompanyar-me i fer un dels meus somnis realitat!!!!